דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקת דירה על ידי שמאי מקרקעין מומחה 

מאת    [ 29/03/2011 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 4090 פעמים ]

בדיקת דירה על ידי שמאי מקרקעין מומחה

בדיקה של שמאי מקרקעין בודקת את שווי הנכס שברשותכם. בדיקה כזו יכולה לשמש אתכם במגוון אירועים שבטח תתקלו בהם - מכירה או קנייה של דירה, משרד או כל נכס נדל"ן אחר שברצונכם למצוא את שוויו האמיתי. שמאות מקרקעין לוקחת בחשבון גורמים רבים שיכולים להשפיע על הנכס ותבדוק עבורכם שהעסקה שאתם מבצעים הוגנת.

מה משפיע על שווי הנכס?

שווי הדירה מושפע מגורמים רבים. גם אם שני מבנים נבנו בדיוק אותו דבר, קרוב לוודאי ששווי המבנים יהיה שונה. הסיבה נעוצה בכך שגם מיקום המבנה משפיע על השווי, כי קיימת השפעה על הנוף, על כיווני זרימת האוויר וכדומה. בדיקת דירה של שמאי מקרקעין בוחנת את כל ההבדלים הללו ועוד רבים אחרים ולפיהם קובעת את השווי האמיתי של הדירה.

שלוש גישות בשמאות מקרקעין

קיימות שלוש דרכים להעריך את שוויו של הנכס. הדרך הראשונה היא השוואת הדירה לדירות אחרות שדומות לה. הדמיון יכול לבוא לידי ביטוי בגודל הדירה, במיקום שלה, בקומה וכדומה. בדיקת שמאי מקרקעין בשיטה זו תבדוק סדר גודל של עסקאות שבוצעו עם הדירות הדומות, ותיתן הערכה לשווי הדירה.

הדרך השנייה נקראת היוון הכנסות - בדרך זו מחשבים הכנסות עתידיות שצפויות מהנכס, אם יש כאלה. הכוונה היא להטבות שניתן לקבל מהממשלה וכדומה. השיטה השלישית היא גישת העלות, לפיה מחשבים את כל מרכיבי הדירה והקרקע, ומחברים את סכומם עד לקבלת שווי הדירה.

מי צריך שמאי מקרקעין?

רובנו לא בקיאים יתר על המידה בשוק הנדל"ן בארץ, ולא יודעים איזה סדר גודל של מחירים נחשב סביר. לכן, כשאנחנו עומדים לקנות דירה, אין לנו מושג האם המחיר שמוצע לנו הוא מציאה או שאנחנו משלמים הרבה מעבר לשווי הדירה. תפקידו של שמאי מקרקעין הוא לתת לנו את המידע החשוב הזה: האם העסקה באמת משתלמת.

שמאי מקרקעין יגיע לדירה ויעריך את שוויה, וכך נוכל לדעת כמה בדיוק כדאי לנו לשלם, והאם המחיר המבוקש הוא מוגזם. בדרך כלל, מוסיפים לבדיקה זו גם בדק בית, שיבדוק עבורנו שאין ליקויי בנייה ובעיות אחרות שנצטרך לטפל בהם בעתיד. בדיקת דירה תעזור לנו להימנע מקניית דירות בעלות נזקים חמורים ותחסוך לנו בעיות בעתיד.

שירותים של שמאי מקרקעין גם למוכרי דירה

אותה בעיה ניצבת גם בפני אנשים שרוצים למכור דירה: איך יידעו האם הם יכולים לקבל מחיר יותר גבוה מהדירה? איך יוכלו להרוויח כמה שיותר? ומצד שני, איך יידעו שלא הגזימו במחיר הדירה? בדיקה של שמאי מקרקעין תענה גם על השאלות האלה.

לאחר הבדיקה תקבלו את שווי הדירה, בעזרתו תוכלו לקבוע סדר גודל סביר של מחיר. הסיכוי שתמכרו את הדירה במצב כזה גדול יותר - וכך תהיו בטוחים שביצעתם עסקה הוגנת. הבדיקה עשויה לגלות לכם שאולי לא בהכרח כדאי לכם למכור - אולי קיימת הכנסה עתידית מהנכס שתשתלם לכם בהמשך.

בדיקת שמאי מקרקעין לקבלת משכנתא

בדיקה של שמאי מקרקעין יכולה להידרש גם לפני קבלת משכנתא מהבנק. הבנק רוצה לוודא שבמקרה הצורך כינוס נכסים יפצה על ההלוואה שנתן לכם, ולכן הוא דורש מכם להזמין שמאי מטעם הבנק שיבדוק את שווי הדירה. בדיקת שמאי מקרקעין כזו תקבע כמה שווה הנכס שלכם, כדי שהבנק יידע בדיוק כמה סיכון הוא לוקח במתן ההלוואה.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב